c-camielle

Alla inlägg under februari 2010

Av c-camielle - 27 februari 2010 21:38

  

Jag vet att jag har haft sån tur att hitta en himla fin häst, men nu när jag har varit på ridskolan och ridit en hel del lektioner på ridskolehäst och sedan kommer hem och ska rida, ja det är då jag först förstår hur bra hon är. Så himla fina steg och "känslig" på ett bra sätt. Det är tur att jag hade turen på min sida, för en bättre dam än såhär kan jag inte tänka mig!

Av c-camielle - 21 februari 2010 14:40

Verkar bli så att Camielle redan kommer att byta stallplats nu i veckan, längtar faktiskt som en tok nu och tror verkligen att det kommer bli mycket bättre allting som det ser ut just nu. Dante åkte ju i fredags och det verkar hittills (peppar, peppar) som att det går bra för dem. Fick en mms-bild (den nedanför) redan igår när han var ute i hagen med sin nya kompis, och även om det är jobbigt så vet jag att nu är han där någon får mer tid för honom och jag slipper ha dåligt samvete över att jag har valt bort honom lite framför Camielle.


  



Av c-camielle - 21 februari 2010 14:08

Nu var det ett tag sedan det kom något inlägg här ser jag. Passar väl bra med ett nytt nu då antar jag. Var inne på Hippson och såg en massa nya prylar inför året, diggar dessa ridskor från Mountain Horse (tror jag det var).


Det är nästan så jag är sugen på att hålla lite småkoll på vad dessa kommer att kosta, tyckte det var rätt häftigt. ;)  

Av c-camielle - 8 februari 2010 12:19

Igår var det underbart fint väder alltså, riktigt så att man bara ville vara ute hela dagen. I alla fall så tog jag ut Camielle och red på en stig uppför ett berg, superbra klättringsbacke och med snö så kan det inte bli mer än perfekt. Syns verkligen att hon har musklat på sig lite mer sedan hon kom. Pigg var hon också och jag glömde ta på förbygeln, och när jag hade dragit åt sadelgjorden orkade jag inte öppna och ta på den igen. Ja, så lat är jag. Så jag red utan, och sadeln gled bak väldigt mycket så i fortsättningen ska den på. :)

Nu är det inte heller ens två veckor kvar innan andra hästen åker, han ska i och för sig bara vara på prov hos en tjej i två veckor men går det bra så blir det ju köp. Ena halvan av mig hoppas på att inget blir av, men andra halvan både hoppas och vet att han inte borde vara kvar hos mig nu. Han får inte tiden han behöver, jag har förmodligen hittat en ny stallplats som är närmre dit jag har flyttat nu och allt kommer att flyta på bättre om jag har Camielle här, dvs. om inte han är kvar då..


Det är både roligt och jobbigt på många olika sätt då man har skaffat häst!

Av c-camielle - 2 februari 2010 23:07

Imorse innan hästarna skulle ut hade lilla plutten varit som hon brukar ibland, alltså stegra upp emot väggarna i boxen med huvudet rikigt högt, även fast alla andra hästar också var inne. Så hade hon på något sätt råkat haka loss boxdörren och när hon backade in så följde boxdörren efter. När hon upptäckte detta sänkte hon huvudet, boxdörren landade platt framför benen och nöjt hade hon vandrat ut ur boxen, lugn och sansad (som tur var).


Dock var inte jag där, men önskar att jag hade varit där och sett ett av min rackarmajas alla hyss. ;)


 

Eftersom jag är alltför dålig på att knäppa kort får ni nöja er med ett lite annorlundare kort. Haha!

Av c-camielle - 1 februari 2010 19:07

  


Herregud vad jag har åmat mig nu! Legat på rygg med fötterna i vädret och försökt få webbkameran att knäppa på mina fina nya stövlar. Mamma kikade in en snabbis och undrade vad jag höll på med, måste ha sett mycket roligt ut. Måste i alla fall säga att jag blev positivt chockad när jag såg stövlarna, de är bra mycket snyggare i verkligheten!


Är man smart eller? Kom just på att digitalkameran ligger 30 cm från mig, här kommer lite finare bilder:


    

Orkar inte vända på bilden till vänster, här har ni några smakprov. Dock så står jag fortfarande fast vid att de är snyggare i verkligheten!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards