c-camielle

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Dagens övning

Av c-camielle - 21 mars 2010 11:16

Ja, bortsett från att kvalitén är dålig och att jag förklarar dåligt så har ni här en övning.

  

1. Du  kommer i vänster varv (röd linje) och vid bokstaven F så gör du en skänkelvikning för höger skänkel.

2. När du har tagit dig till mitten så rider du runt på en volt (utan att skänkla för höger).

 

3. Efter volten så gör du en skänkelvikning för vänster skänkel ner mot bokstaven M. Du fortsätter sedan som vanligt på fyrkantsspåret i vänster varv.

4. Vid bokstaven H gör du en skänkelvikning för höger skänkel.

5. Likt förra gången, gör du även en vanlig volt här.

 

6. Sedan fortsätter du ner mot bokstaven K undan för vänster skänkel.


Nu har jag då förklarat denna övning i vänster varv, men svårare än att byta varv och rida den bakvägen är det inte. Vilken gångart du rider i är helt upp till dig själv. :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av c-camielle - 28 maj 2010 18:21

Från och med nu får ni läsa på cremecamielle.blogg.se.   DIREKTLÄNK ...

Av c-camielle - 21 mars 2010 21:35


Idag var min häst värd mycket. I höger varv i alla fall. Annars var hon lite små omöjlig i vänster galopp, blev många avbrott och nya fattningar innan hon kom in i galoppen. Men, vi hinner nöta på bra mycket mer så den sitter snart den också ;)   ...

Av c-camielle - 20 mars 2010 22:29

Dagens träning gick super, om man nu tänker på Camielle. Jag däremot, är fortfarande lite ringrostig känns det som, men ska inte gnälla heller, det kommer nog ikapp snart. Känns i alla fall att man förfriskar minnet mer och mer efter varje lektion, s...

Av c-camielle - 19 mars 2010 21:58


Herregud vad jag halkar efter i bloggningen. Efter allt kanske det inte är min grej det här? Jaja, vi försöker på nytt.. Nu har vintervilan gjort sitt och nu börjas det. Förra veckan på onsdagen hade vi Pay and Jump (hoppa en bana, träningstävling) o...

Av c-camielle - 27 februari 2010 21:38


   Jag vet att jag har haft sån tur att hitta en himla fin häst, men nu när jag har varit på ridskolan och ridit en hel del lektioner på ridskolehäst och sedan kommer hem och ska rida, ja det är då jag först förstår hur bra hon är. Så himla fina st...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards