c-camielle

Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Söndags

Av c-camielle - 8 februari 2010 12:19

Igår var det underbart fint väder alltså, riktigt så att man bara ville vara ute hela dagen. I alla fall så tog jag ut Camielle och red på en stig uppför ett berg, superbra klättringsbacke och med snö så kan det inte bli mer än perfekt. Syns verkligen att hon har musklat på sig lite mer sedan hon kom. Pigg var hon också och jag glömde ta på förbygeln, och när jag hade dragit åt sadelgjorden orkade jag inte öppna och ta på den igen. Ja, så lat är jag. Så jag red utan, och sadeln gled bak väldigt mycket så i fortsättningen ska den på. :)

Nu är det inte heller ens två veckor kvar innan andra hästen åker, han ska i och för sig bara vara på prov hos en tjej i två veckor men går det bra så blir det ju köp. Ena halvan av mig hoppas på att inget blir av, men andra halvan både hoppas och vet att han inte borde vara kvar hos mig nu. Han får inte tiden han behöver, jag har förmodligen hittat en ny stallplats som är närmre dit jag har flyttat nu och allt kommer att flyta på bättre om jag har Camielle här, dvs. om inte han är kvar då..


Det är både roligt och jobbigt på många olika sätt då man har skaffat häst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av c-camielle - 28 maj 2010 18:21

Från och med nu får ni läsa på cremecamielle.blogg.se.   DIREKTLÄNK ...

Av c-camielle - 21 mars 2010 21:35


Idag var min häst värd mycket. I höger varv i alla fall. Annars var hon lite små omöjlig i vänster galopp, blev många avbrott och nya fattningar innan hon kom in i galoppen. Men, vi hinner nöta på bra mycket mer så den sitter snart den också ;)   ...

Av c-camielle - 21 mars 2010 11:16


Ja, bortsett från att kvalitén är dålig och att jag förklarar dåligt så har ni här en övning.    1. Du  kommer i vänster varv (röd linje) och vid bokstaven F så gör du en skänkelvikning för höger skänkel.2. När du har tagit dig till mitten så rid...

Av c-camielle - 20 mars 2010 22:29

Dagens träning gick super, om man nu tänker på Camielle. Jag däremot, är fortfarande lite ringrostig känns det som, men ska inte gnälla heller, det kommer nog ikapp snart. Känns i alla fall att man förfriskar minnet mer och mer efter varje lektion, s...

Av c-camielle - 19 mars 2010 21:58


Herregud vad jag halkar efter i bloggningen. Efter allt kanske det inte är min grej det här? Jaja, vi försöker på nytt.. Nu har vintervilan gjort sitt och nu börjas det. Förra veckan på onsdagen hade vi Pay and Jump (hoppa en bana, träningstävling) o...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards