c-camielle

Alla inlägg den 19 januari 2010

Av c-camielle - 19 januari 2010 20:52

Äntligen ny hjälm säger jag!


  


Charles Owen hjälm beställd från Lyckås Ridsport till priset av 1699:-, grymt bra pris om ni frågar mig. Hemsida: lyckasridsport.se. Säljer även saker av andra märken, bland annat stövlar.

Av c-camielle - 19 januari 2010 20:38

I söndags var vi på lektion igen, och denna gång tyckte hon vi rider för att inte bara hästen har utvecklats, och att resultatet har synts på bara en vecka. Då känns det riktigt bra må jag säga!


I alla fall så blev det lite uppvärmning med trav över bommar och några små skutt i vänster varv för att träna på vänster galopp som hon har lite svårare för. Galopperade även på volt för att få henne att stärka just vänstergaloppen. Provade på några skänkelvikningar och därefter blev det mycket träning med min sits på volter, både vanliga, småa, 8-volter osv. dels för att hon ska bli lösgjord, jag ska sitta rätt och att hon ska bli jämnt och fint musklad och i det blandade vi in lite halvhalter.


När lektionen var slut blev det mycket beröm, och jag har fortfarande inget alls att gnälla på när det gäller Camielle. Hon är så duktig min lilla flicka, finns ingen del i mig som ångrar köpet alls!


Idag var vi även ute och gick ensamma för första gången samt fick hon stå inne själv ett ganska bra tag medan jag borstade och grejade, lite nervös var hon men hon fick stå och koncentrera sig lite på att äta ur en hösäck när jag grejade på. Gick en sväng in på byn, mötte på epa-traktorer, någon form av go-kartbilar och lite smågrejer och hon brydde sig inte alls utan skrittade på i sin vanliga takt. Känns så himla skönt att hon inte bryr sig, även om man kanske inte alltid ska ta för givet att hon alltid är säker.


  

Bild från efter träningen i söndags. Glömde förresten säga att hon sprang lös på ridskolan när vi skulle lasta, men det kan vi ta en annan gång, blev ett så långt inlägg redan. ;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards